ביטוח נסיעות לחול – מה משפיע על המחיר ואיך חוסכים בעלויות

תוכן עניינים

לפני כל נסיעה לחו"ל, עלינו לרכוש ביטוח נסיעות שיספק לנו כיסויים לכל מקרה בו נידרש לשירות רפואי. פוליסות בתחום זה, מכסות מקרים משמעותיים כמו ניתוחים, אשפוזים, בדיקות וטיפולים, וכן מקרים בסיסיים, למשל, ביקור אצל רופא או רכישת תרופה בבית מרקחת בחו"ל בכפוף לתנאי הפוליסה. במקום שאנחנו נשלם על כל זה מכיסנו, בחלק מפוליסות הביטוח יש לנו אפשרות לקבל החזר מחברת הביטוח, באופן מיידי ובחלק עם בתנאים אחרים.

כל חברה בוחרת כיצד לתמחר פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שהיא משווקת. המחירים יכולים להשתנות בהתאם לכיסויים שפוליסת הבסיס כוללת ובהתאם להרחבות שהמבוטחים בוחרים ושהחברה מציעה ללקוחות שלה. עם זאת, ישנם דברים מסוימים, בסיסיים, שיכולים להשפיע על מחיר ביטוח נסיעות.

חשוב לציין, בדומה לפוליסות אחרות בעולם הביטוחים, ביטוח נסיעות לחול הוא אישי. כלומר, מי שהפוליסה על שמו, יכול ליהנות ממנה. אם שני אנשים נוסעים ביחד לחו"ל, כל אחד מהם צריך לרכוש פוליסה בנפרד. אפשר שקבוצות או משפחות ירכשו פוליסות ביחד, אך כל אחת מהן תיבחן באופן פרטני על בסיס מי שאמור להשתמש בה ולכל אחד תהיה פוליסה משלו עם עלויות שונות. ההסבר לכך פשוט, לכל מבוטח ומבוטחת ישנם צרכים ומאפיינים שונים והם משפיעים על מבנה והתמחור של הפוליסה.

 

מה משפיע על תמחור ביטוח נסיעות לחול

ישנם שלושה מאפיינים ספציפיים המשפיעים על תמחור של ביטוח נסיעות לחול עבור כל נוסע ונוסעת.

 

מאפיין ראשון – מצב בריאותי

מצבם הבריאותי של המבוטח או המבוטחת יהיה הגורם המשמעותי ביותר שישפיע על מחיר הפוליסה. ככל שהמצב טוב יותר, רמת הסיכון יורדת לתביעה ולכן חברת הביטוח תגבה מחיר נמוך. אם המצב פחות טוב, הסיכון עולה ואז הפרמיה שחברת הביטוח תגבה יהיה גבוה יותר.

חשוב לציין, נוסעים שעברו ניתוחים או אשפוזים יכולים לנסוע לחו"ל, אך חברות ביטוח ידרשו מהם להציג הוכחות על מצבם הרפואי ואלו יכולים להשפיע על התמחור של הפוליסה.

 

מאפיין שני – הרחבות לפוליסה

כל מבוטח או מבוטחת המעוניינים או צריכים לבצע הרחבות, יידרשו לשלם יותר. ישנו מחיר בסיסי לפוליסה ולצד זה יש הרחבות עליהן צריך לשם סכום נוסף. הרחבות אלו קשורות, בין היתר, לעניינים רפואיים, אופי הנסיעה (נופש, ספורט, אתגרי), כבודה, ביטולים וכד' וכן ייתכן ויהיו הרחבות רלוונטיות למדינות מסוימות, בגלל רמת סיכון גבוהה יותר.

 

מאפיין שלישי – מספר ימי הנסיעה

פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מתומחרת על בסיס מספר ימי נסיעה. ככל שהנסיעה מתארכת, כך עלות הפוליסה תהיה גבוהה יותר. באופן טבעי, עלות היום הראשון תהיה שווה לעלות היום האחרון, והכיסויים יהיו דומים לאורך כל תקופת הנסיעה. נכון לרכוש פוליסה מהיום הראשון עד היום האחרון, ואם הנסיעה מתארכת, יש לדאוג להאריך במקביל את הפוליסה.

 

כיצד ניתן לחסוך בעלויות?

כל מי שמתעניין ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, יעדיף בוודאי לשלם כמה שפחות ולקבל כמה שיותר. אפשר לחסוך בעלויות הפוליסה, על ידי כך שנוותר על הרחבות או לא נבטח את עצמנו כראוי. זו לא הדרך הנכונה לפעול.

הדבר הנכון לעשות הוא להיעזר באתר של Wobi, המאפשר לנו לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות, להשוות ביניהן ולרכוש בקלות ובמהירות את ההצעה האטרקטיבית ביותר עבורנו, מבחינת תנאים, כיסויים ועלויות.

חופשה