ביטוח עסקים – מה זה ולמה כל בעל עסק צריך אותו

תוכן עניינים

העסק אותו הקמנו בשתי ידיים ובעשר אצבעות, הוא הגשמת חלום עבורנו וייתכן מאוד שביום מן הימים, אנחנו נסתכל עליו כאל מפעל חיינו, ונרצה להוריש אותו לילדים שלנו שימשיכו בדרכנו.

בשביל שזה יקרה, עלינו לנהוג בצורה אחראית, רצינית, בעסקים ובכל דבר שקשור לתפעול ותחזוק בית העסק, שיווקו וקידומו, הרחבת קהל הלקוחות הפונים אליו ובניית המוניטין שלו. מה שיכול לעזור לנו בכך בצורות שונות, זה לדעת להשתמש בכלים ואמצעים שונים שעומדים לרשותנו ומאפשרים לנו להתנהל בצורה אחראית ונכונה.

דוגמא לכך הוא ביטוח עסקים. על פניו זה נשמע כמו דבר מובן מאליו. כמו שיש לנו ביטוח רכב, ביטוח דירה, כך אנחנו גם נחזיק ביטוח לעסק שלנו. אך מדובר בהרבה מעבר לכך, מאחר ופוליסת ביטוח עסקים מאפשרת לנו להתנהל בצורה נכונה, אחראית, לשמר את העסק וליהנות משורה של כלים ואמצעים ברגעים לא פשוטים.

לפני שנסביר מה זה ביטוח עסקים חשוב להדגיש, כל בעל עסק שיש לו מבנה, מלאי, עובדים, צריך להחזיק בו. אפשר למצוא דוגמאות שונות של פוליסות המותאמות באופן ספציפי לענפים מסוימים. מעבר לכך, הרי שאפשר למצוא פוליסות מותאמות ספציפית לעסקים על פי הצרכים שלהם והתנאים העומדים לרשותם.

מה זה ביטוח עסקים?

בעיקרון ביטוח עסקים מתייחס להיבטים שונים שקשורים לעסק, והוא אמור לתת מעטפת רחבה של כיסויים לכל חלק בפעילות העסק, באופנים שונים. למשל:

מבנה – ביטוח עסק מתייחס באופן ספציפי למבנה שלו, ולכל בעיה שעלולה להיווצר אפשר למצוא כיסוי מתאים שיעזור לבעל העסק להתמודד עם ההשלכות שנוצרו עקב כך.

תכולה – הכוונה היא למלאי, מכונות, מכשירים וכל מה שנמצא בתוך המבנה. בעל העסק נהנה מכיסויים למקרה של פריצה, גניבה, חבלה, תקלות ודברים אחרים.

אחריות מקצועית וצד ג' – ישנן פוליסות המתייחסות לאחריות של בעל העסק כלפי הלקוח, במקרה של תביעות רשלנות, וכן לאחריות של בעל העסק כלפי גורמים אחרים שעלולים להיפגע מפעילות העסק, למשל, בעלי נכסים צמודים שעלולים להיפגע עקב נזק במבנה של העסק.

חובות מעבידים – הכוונה לכל מה שקשור לפעילות מול העובדים, הן במקרים של תאונות עבודה והן במקרים אחרים.

ישנן פוליסות הכוללות הרחבות המתייחסות לפעילויות עסקיות שונות, ביטולי הזמנות מחו"ל ודברים אחרים שיכולים להשפיע על התנהלות העסק.

למה כל בעל עסק צריך ביטוח עסקים?

התשובה לשאלה זו היא מאוד פשוטה, אם רוצים לנהל עסק בצורה אחראית, רצינית, מבלי להיקלע למצב בו העסק או בעליו צריכים לשלם את מלוא סכום הנזק שנגרם להם או שנגרם למי שעובד איתם, אזי שהפתרון הטוב ביותר לכך זו פוליסת ביטוח הכוללת כיסויים והרחבות מתאימות.

כך מתנהלים בצורה נכונה, ואפשר לנהל את העסק בראש שקט וללא חששות או דאגות מיותרות.