מחיר השלמת בגרויות – כמה זה עולה? האם מקצוע בודד או כמה מקצועות יחד?

 

לא מעט צעירים וצעירות נדרשים להשלים בגרויות אחרי צבא, אם ברצונם להתקבל ללימודים באקדמיה. לעיתים מדובר על מקצוע בודד ולעיתים מדובר על מספר מקצועות אשר הם צריכים להשלים, אחרת הם לא יוכלו לעמוד בדרישות המוסד אליו הם רוצים להתקבל.

צעירים וצעירות נאלצים להשלים בגרויות מסיבות שונות, החל מעצם זה שהם כלל לא עשו בגרות במקצוע מסוים והוא נדרש בשביל לקבל תעודת בגרות מלאה וכלה בכך שהם צריכים להשלים בגרות במקצוע ספציפי, בשביל להתקבל לתחום לימודים מסוים. מעבר לכך, הרי ישנם צעירים וצעירות שצריכים לשפר תוצאות בגרות במקצועות מסוימים, בשביל לעמוד בתנאי הסף.

בישראל פועלים מספר מוסדות בעזרתם אפשר להשלים בגרויות במהלך ואחרי הצבא. מדובר על מוסדות פרטיים, אשר מעסיקים את טובי המורים במקצועות השונים, ולקורסים יכולים להירשם כל מי שרוצה להשלים בגרות או לשפר את הציונים. מדובר על מורים עם ניסיון מקצועי, ידע נרחב ויכולות הוראה גבוהות. חשוב להדגיש, המורים בעצמם נבחנים פעמים רבות, לפני שהם מקבלים את משרת הלימוד וכן במהלך השנים, בשביל לוודא שהם אכן מתאימים לתפקיד ויכולים להעביר את החומר בצורה נכונה.

תוכניות הלימוד במוסדות השלמת בגרויות, כוללות התייחסות להיבטים ספציפיים שקיימים במבחן, מבלי לחרוג בנושאים ובזמן, וכן התוכנית כוללת מרתון של שיעורים ומבחני סימולציה, על מנת לאפשר לתלמידים להתכונן ולקבל את כל הכלים הנדרשים להם בשביל ללמוד למבחן כמו שצריך.


כמה זה עולה לנו?

כפי שאנחנו יכולים להניח, הרי כל מקום מתמחר בצורה שונה את המחירים של הקורסים אותם הוא מעביר. התמחור בדרך כלל מתבצע על פי כמות היחידות שהתלמיד רוצה ללמוד, כלומר, אם הוא נרשם לקורס של 3,4,5 יחידות, הרי שבכל אחד מהקורסים המחיר יהיה שונה. מה שכן, ברוב המקרים עלות הקורסים לא תהיה שונה ממקצוע אחד לשני. לכן, קורס מתמטיקה 5 יחידות לא יהיה שונה בעלות שונה מקורס אנגלית 5 יחידות. אך הוא כן יהיה שונה, כאמור, מקורס מתמטיקה 3 יחידות.

צריך לקחת בחשבון, שהתמחור מתבצע על פי סוג הקורס, איכות ההשקעה הנדרשת בו וגם הביקוש. ישנם קורסים אליהם הביקוש גבוה יותר ולכן המחיר יהיה גבוה יותר. לעומת זאת קורסים שהביקוש אליהם נמוך, המחיר יהיה בהתאם.

עלויות הקורסים נעות בטווחים של אלפי שקלים. כלומר, אנחנו יכולים למצוא קורס שעולה 3000 שקל או קורס שעולה 5000-6000 שקל. חשוב לציין, בדרך כלל קורסים במתמטיקה, אנגלית, יעלו הרבה יותר מקורס השלמת בגרויות בספרות, היסטוריה, אזרחות, שהם קורסים עיוניים. זה נובע לא רק מהביקוש, אלא גם מהעובדה שמדובר במקצועות פחות חיוניים לבגרות במקרים רבים.

מעבר לכך, קורסי השלמה למקצועות בחירה 5 יחידות, למשל פיזיקה, כימיה, עולים יותר מאשר קורסים אחרים, בגלל הייחוד שלהם.


כיצד אפשר להקטין עלויות

ראשית, אם יש צורך לבצע השלמת בגרויות ביותר ממקצוע אחד, מוטב לעשות זאת באותו מקום ואולי אפילו באותו זמן. כלומר, מוטב להירשם לכמה קורסים במקביל ולא לקורס אחד ספציפי. כך אפשר לקבל מחיר הרבה יותר משתלם.

שנית, אם יש אפשרות להשתמש במענק מהצבא, מלגות או אמצעים חיוניים אחרים, אשר זה בוודאי יוזיל עלויות באופן דרסטי.

שלישית, חשוב לקחת בחשבון, אם הציון בבחינה אינה לשביעות רצונכם, אתם יכולים במקומות מסוימים להירשם לקורס חוזר בחצי מחיר או בהנחה אחרת משמעותית. חשוב לבחון את זה, לפני שמחליטים להירשם להשלמת בגרויות במקום מסוים.

 

עוד כתבות מעניינות:

כותב תוכן
בלוג

כיצד כותבי תוכן מובילים באנגלית יוצרים חומר שאי אפשר להפסיק לקרוא

דמיינו שאתם נתקלים בכתיבה כל כך ממגנטת, שאתם מאבדים את תחושת הזמן בצלילה למעמקיה. זה הקסם של כותבי תוכן מובילים באנגלית. עם השליטה שלהם במילים, הם יוצרים חומר שמזמין אותך קרוב יותר, לוחשים סיפורים שמהדהדים במוחך הרבה אחרי שגללת על פניך. אבל מה בדיוק הופך את התוכן שלהם למשכנע שאי אפשר לעמוד בפניו? החל מכותרות הנדסיות שובות לב שמבטיחות הרפתקאות ועד לאריגת סיפורים מרתקים שמתחברים ברמה האנושית, אומני השפה האלה יודעים את המרכיבים הסודיים ועד ללבבות ומוחות.

וילון
עיצוב הבית

שנה את סביבת העבודה שלך: כיצד וילונות וטפטים יכולים להעלות את אסתטיקת המשרד שלך

הוספת וילונות לחלל המשרד שלך יכולה לשנות באופן מיידי את האווירה. בחר וילונות המשלימים את ערכת הצבעים של המשרד שלך ומוסיפים נופך של תחכום. וילונות שקופים יכולים לאפשר לאור טבעי להסתנן, וליצור תחושה בהירה ואוורירית. לחילופין, וילונות האפלה יכולים לספק פרטיות ולהפחית סנוור על מסכי מחשב. שקול דפוסים או טקסטורות המוסיפות עניין ויזואלי מבלי להכריע את החלל.