אכילה בדרך לכפות רגליים חזקות יותר: עצות תזונתיות לחיזוק הרגלים

תוכן עניינים

ספורטאים מקצועיים וחובבים, מקפידים על 3 דברים נכונים לצד תוכנית אימונים סדירה: שינה טובה, זמני התאוששות ותזונה נכונה. לא סתם הם מקפידים על דברים אלה, שכן לכל אחד מהם יש משמעות רבה בבניית השרירים, חיזוקם ושימורם. שלושת הדברים האלה משמעותיים מאוד גם במניעת פציעות ודלקות.

הדוגמא הטובה לכך היא תזונה. אנשים רבים נוטים לחשוב שתזונה היא רק מקור הנאה וכן מקור ליצירת אנרגיות בשביל שהגוף יוכל לפעול. לתזונה יש משמעויות נוספות חיוניות הן לגוף בכלל והן לחלקים, איברים ופרטים ספציפיים. למשל, תזונה נכונה יכולה לעזור בחיזוק הרגליים ובפרט במניעת דלקות וכאבים.

כאבים בכף הרגל זו תופעה מוכרת וידועה בקרב ספורטאים, בין אם מדובר במקצועניים או חובבנים. מעצם העובדה שהספורטאי מפעיל את הרגליים בעצימות גבוהה באימונים ותחרויות, אזי שהוא נאלץ להתמודד עם הרבה מאוד דלקות וכאבים. אלה יכולים להשפיע עליו לתפקד ולמנוע ממנו לבצע תנועות שונת. מלבד תרגילי חיזוק חיוניים עליו להקפיד על תזונה נכונה שתאפשר לו לחזק את הרגליים ובכך למנוע כאבים ודלקות.

4 חומרים ומזונות שיכולים לעזור לנו

בראש ובראשונה, על כל אחד מאיתנו ובפרט על ספורטאים להקפיד על צריכת מזונות הכוללים חלבונים או אבקות חלבון באופן ספציפי. החלבון עוזר לנו לבנות את השרירים בכל הגוף, כולל ברגליים. חיזוק השרירים הוא חשוב לא ק בשביל שאנחנו נוכל לבצע תרגילים ותנועות אלא גם בשביל למנוע כאבים ודלקות.

ניתן לצרוך חלבון מהחי, למשל ביצים, בשר ודגים, אפשר מהצומח, למשל, קטניות, וכן דרך מוצרים מבוססי סויה.

בשביל להפיק את המיטב מהחלבון, יש להקפיד לחלק את צריכתו לאורך כל היום. מהבוקר עד הערב. הכמויות הן בהתאם למשקל הגוף ובהתאם לסוג הפעילות שעושים אך בעיקרון אסור לצרוך את החלבון רק בנקודת זמן אחת, אלא יש להקפיד על צריכה לאורך כל היום.

שנית, אנחנו צריכים לצרוך מוצרים שכוללים ויטמינים ובפרט ויטמין D שהוא חיוני אף הוא לשריר. ספורטאים הרבה פעמים מוותרים על צריכתו מאחר והם נמצאים הרבה בשמש ויכולים לצרוך אותו באופן טבעי, אבל מאחר והכמויות הנדרשות הן משמעותיות, מוטב לצרוך אותו דרך מקורות מזון שונים, כמו דגים וביצים. לחילופים, אפשר לצרוך אותו באופן טבעי כמו שצורכים אבקת חלבון.

שלישית, מומלץ לצרוך מגנזיום מאחר וזה יכול גם לחזק את השריר וגם למנוע התכווצויות בכל אזור הרגל. אפשר לצרוף מגנזיום באופן טבעי או דרך פירות, למשל בננות.

ארבע, תזונה ים תיכונית נחשבת מאוד בריאה באופן כללי ובפרט להתפתחות השרירים ברגליים ומניעת כאבים. מדובר על ירקות, דגים, גבינות, קטניות ועוד. אלו מוצרים שנמצאים זמינים עבורנו ולכן מומלץ מאוד לצרוך אותם בכמות הנכונה בשביל לשמור על מבנה ואיכות השריר ברגל.

כאבים בכף הרגל